Opastuspaikkojen yhteyshenkilöille
Oletko nykyisen opastuspaikkamme yhteyshenkilö tai kiinnostunut yhteistyöstä senioreiden digiopastusten järjestämiseksi?
Näille sivuille on koottu keskeiset asiat opastuspaikkojen perustamisesta opastusten markkinointiin ja vapaaehtoisten kanssa toimimiseen.
Uutiskirje
Opastuspaikkojen yhteyshenkilöille viestitään henkilökohtaisesti pääosin sähköpostitse. Lisäksi meillä on uutiskirje, jossa kerrotaan Enterin ajankohtaisista asioista 2-4 kertaa vuodessa. Uutiskirjeen tilaajiksi voivat liittyä kaikki Enterin ajankohtaisista asioista kiinnostuneet.
Tulostettavia ohjeita ja ilmoituksia
Yleismainos esille opastuspaikkaan, jossa ajanvaraus.
Yleismainos esille opastuspaikkaan, jossa ei ajanvarausta.
Enter yleismainos suomeksi.
Opastuspaikan yhteyshenkilöille.
- ajanvaraus_flyer_x4.pdf432 KB
Ajanvarausflyerit suomeksi, tulosta A4
Skriv ut broschyrer på svenska
Reklam för handledningsplatsen
Allmän reklam om Enter
Uppgifter för kontaktperson
Tidsbeställningsflyer på svenska, skriv ut A4
Kylttejä opastuspaikkaan
Kaksikielinen, nuolet vasemmalle.
Kaksikielinen, nuolet oikealle.
Suomi, nuolet oikealle
Suomi, nuolet vasemmalle
Lataa tästä kyltti opastustilan oveen.
Opastusten ajanvaraukset
Jos opastuspaikassa on käytössä ajanvaraus, asiakkaat varaavat ajan ensisijaisesti opastuspaikan kautta.
Ajanvarausten kirjaaminen, hallinnoiminen ja jakaminen opastajille on helppoa selainpohjaisen ajanvaraustaulukon avulla (linkki Google sheets -tiedostoon). Taulukkoon merkitään varatut opastusajat ja kyseisen opastuspaikan opastajat näkevät varaustilanteen reaaliaikaisesti eikä tietoja tarvitse erikseen lähettää.
ENTER ry toimii rekisterin ylläpitäjänä. Tutustu lähiopastusten ajanvaraukseen liittyvään rekisteri- ja tietosuojaselosteen.
Ajanvarausflyerit muistutukseksi
Jotta oma opastusaika olisi helpompi muistaa, asiakkaalle kannattaa antaa muistilappu ajanvarauksen yhteydessä.
Asiakkaita on myös hyvä muistuttaa ajan perumisesta esteen sattuessa. Näin vapaaehtoinen ei saavu turhaan paikalle.
- Ajanvaraus x 4.pdf110 KB
Tulosta ajanvarausflyer 4 x arkilla.
Tidsbeställningsflyer på svenska, skriv ut A4
Palautepyyntö asiakkaille
Tulosta A4, josta voit leikata 12 kpl palautteenantopyyntöä.
A4, jossa 12 leikattavaa palautepyyntöä
- Ge feedback.pdf51 KB
A4 med 12 utklippbara feedbackkort.
Opastustoiminnan markkinointi
Pelkkä nettimainonta ei riitä tavoittamaan kohderyhmäämme, vaikka läheisten kautta tietoa voidaan saada sitäkin kautta kulkemaan. Tehokkaimpia ovat mainokset ilmoitustauluilla ja paikallislehdissä, palveluohjausta ja puskaradiota unohtamatta.
Otamme kiitollisena vastaan kaiken mahdollisen avun opastusten markkinoinnissa, sillä teillä on paras tuntemus oman alueenne kanavista!
Mainokset
Enterin viestintäkoordinaattori tekee yleensä opastuspaikkaan tarvittavan mainoksen. Muuta markkinointia varten tarkoitetut opastuskuvat ja yhdistyksen logot ovat vapaasti käytettävissä. Lähde mainittava.
Viestintäkanavia
- Opastuspaikassa näkyvät mainokset
- Opastuspaikan www-sivut
- Facebook-sivut ja erilaiset ryhmät (asuinalue ym.)
- Seniorijärjestöt
- Seurakunnat
- Paikallislehdet (menovinkit, juttuvinkit)
Uusien opastuspaikkojen perustaminen
Avaamme uusia opastuspaikkoja mahdollisuuksien mukaan kentältä tulleiden toiveiden sekä vapaaehtoisten ehdotusten pohjalta. Uuden opastuspaikan avaamiseksi tarvitsemme yleensä 2-3 sitoutunutta vapaaehtoista.
Vakituisen opastuspaikan tulisi olla avoin kaikille senioreille. Suljetuille yhteisöille voi tiedustella yksittäistä opastus- tai tietoiskutilaisuutta.
Jos olet kiinnostunut saamaan Enterin vertaisopastusta omaan toimipisteeseesi, ota yhteyttä oman alueesi opastustoiminnan koordinaattoriin.